Frågor och svar

 

 

Bokning och betalning

 

1. Kan jag betala i förväg för en behandling som jag har bokat till en vän, så att allt är klart när han/hon kommer?

Ja, det går bra att betala i förväg i Sturebadets reception eller direkt via vår hemsida då du bokar online.

 

2. Hur lång tid innan måste jag avboka min behandling om jag inte kan komma?

Senast 24 timmar innan din bokade behandling, annars utgår full debitering. Avbokning sker via vår kundservice, telefon 08-545 015 00. En bokning gjord via vår webbokning går endast att omboka via telefon. Avbokning och återbetalning kan endast ske vid sjukdom mot uppvisande av läkarintyg.

 

3. Kan jag överlåta en behandling som jag bokat till en vän?

Ja, det går bra. Kom ihåg att meddela om din vän har allergi eller är gravid.

 

 

Presentkort

 

1. Om jag vill ha en annan behandling än den som är angiven på mitt presentkort, går det att byta?

Det går bra att byta behandling och betala eventuell mellanskillnad.

 

2. Hur länge gäller mitt presentkort?

Det är giltigt i två år från det datum det utfärdats. Vi reserverar oss för prisförändringar om presentkortet inte utnyttjas inom ett år.

 

3. Kan jag överta ett presentkort när det står ett namn på det?

Ja, presentkorten är opersonliga.

 

4. Hur gör jag om jag vill köpa ett presentkort men inte kan komma in och köpa det på plats?

Du kan köpa presentkort direkt via vår hemsida, klicka på länken nedan. Presentkortet skickas hem till dig inom 2-3 dagar.

Köp presentkort >

 

5. Kan jag betala mitt presentkort mot faktura?

Ja, betalningsvillkor 10 dagar.

 

 

Spaogram

 

1. Kan jag beställa ett Spaogram som kommer fram i dag?

Ja, om det är vardag och du bokar innan kl. 12.00.

 

2. Hur lång tid tar det att få mitt Spaogram levererat?

Tyvärr kan vi inte garantera leveranser vid exakta tider. Normalt sker leveranser vardagar kl. 07.00-18.00. Om du har specifika önskemål är du välkommen att kontakta oss på telefon 08-545 015 00.

 

3. Kan jag köpa ett Spaogram i butik?

Spaogrammet säljs endast via vår hemsida.

 

4. Hur mycket kostar leverans och paketering?

Leverans med bud innanför tullarna i Stockholm – 90 kr (utanför tullarna 150 kr). Paketering ingår i kostnaden för Spaogrammet.

 

5. Vad ingår i Spaogrammet?

Spaogrammet innehåller ett presentkort på en behandling eller spa-dag på Sturebadet. I presentkortet ingår även träning, bad, bastu, hydromassagebad, Kerstin Florians hudvårdsprodukter i duschen samt lån av handduk, badrock, tofflor och tillgång till låsbart skåp.

 

6. Kan jag skriva ett meddelande till mottagaren?

Ja, när du börjar att fylla i dina uppgifter i beställningsformuläret finns det en textruta att skriva personligt meddelande i.

 

7. Jag har fått ett Spaogram, vad gör jag nu?

Du kan boka din behandling här på hemsidan eller ringa till vår kundservice, telefon 08-545 015 00.

Boka här >

 

 

Behandling

 

1. Kan man göra behandlingar tillsammans med en vän?

Ja. Vi har duo-behandlingar. Under de behandlingarna är ni två personer i samma behandlingsrum och en terapeut som växelvis tar hand om er.

Läs mer om duo-behandlingar >

 

2. Vilka behandlingar finns på Sturebadet?

Läs om våra behandlingar >

 

3. Vad är skillnaden mellan spa-massage och Svensk klassisk massage?

Spa-massage är en mjukare och mer avslappnande massage där aromatiska oljor används. Svensk klassisk massage är mer behandlande och naturell olja används.

 

4. Vad ingår när jag bokar en behandling?

Tillgång till bad, bastu, hydromassagebad, aromarum, gruppträning, gym, konditionsmaskiner, lån av handduk, badrock och tofflor samt frukt och dryck i vår Spa-lounge.

 

5. Vad ska jag ha på mig när jag får en behandling?

Alla terapeuter använder sig av en speciell handduksteknik som gör att du aldrig behöver känna dig naken även om du är det. Du kan bära trosor/kalsonger under de flesta behandlingar om du önskar, dock ej vid kurbad, bodyscrub och inpackningar eftersom du duschar/badar under behandlingen.

 

 

Spa-produkter

 

1. Var kan jag köpa produkterna som används under behandlingen?

Din terapeut hjälper dig gärna att rekommendera de produkter som bäst skulle passa för just dig. Produkterna kan du köpa i Sturebadets reception eller direkt i vår webbshop.

Kerstin Florians webbshop >

 

 

Gruppträning

 

1. Kostar det extra om jag vill gå på en gruppträningsklass?

Nej, det ingår om du har bokat en behandling eller Spa-dag.

 

2. Behöver jag boka gruppträningsklasser i förväg?

Nej, du behöver aldrig förboka våra gruppträningsklasser.

 

3. Är det obligatoriskt att ha skor på sig på gruppträningsklasserna?

På alla klasser utan de i Body- & Mind studion och under Nia-klasser skall skor användas.

 

 

Övrigt

 

1. Ska jag ha med mig något när jag kommer?

Allt du behöver för ditt spa-besök finns på Sturebadet. Bad- och träningskläder finns att hyra. Handduk, badrock och tofflor får du låna. I duschen finns Kerstin Florians schampo, balsam och duschcreme samt body lotion. Träningsskor finns ej att hyra.

 

2. Ska jag tänka på något speciellt innan jag kommer?

För att verkligen njuta av ditt besök och checka in i lugn och ro, rekommenderar vi att du kommer 1 timme innan din behandling.

 

3. Behöver jag ha med mig egen handduk?

Nej, när du tar en behandling eller bokar Spa-dag ingår en handduk.

 

4. Har ni öppet på söndagar?

Ja, kl. 08.30 till 20.30.

 

5. Har ni solarium?

Ja, det finns ett solarium på Sturebadet. Poletter köps i receptionen.

 

6. Hur lång är bassängen?

Bassängen är 14 meter lång.

 

7. Vilken temperatur är det i bassängen?

28-29 grader varmt.

 

8.  Är det mobilförbud på Sturebadet?

Sturebadet är en mobilsamtalsfri anläggning. Sms och surfande går bra i ljudlöst läge men det är totalt mobil-samtalsförbud i hela anläggningen förutom i Curman Lounge. Den nordiska spa- avdelningen och aromarummet är en tyst avdelning där du njuter av stilla relax utan mobil. Låt oss alla tillsammans respektera att Sturebadet skall få vara en lugn plats för återhämtning och välbefinnande.

 

9. Får man fotografera på Sturebadet?

Nej, det råder generellt film- och fotoförbud i hela anläggningen.

 

 

 

Har du en fråga som du saknar svar på? Ring gärna vår Kundservice på telefon 08-545 015 00 eller maila till info@sturebadet.se